Finaleløbet 05. og 06. oktober - informationer** Klik HER

Padborg Park afsluttede i weekenden første halvdel af sin 2013-sæson, da man afviklede sit årlige arrangement Historisk Weekend, der var tællende til Dansk Automobil Sports Unions mesterskaber i de historiske klasser. Udover de udfordringer, som den 2.150 meter lange sønderjyske racerbane normalt giver, blev deltagerne også udsat for forskellige prøvelser i form af skiftende vejr over arrangementets to dage.

Den mest succesfulde kører blandt de historiske deltagere var Christian Vølding, Slagelse, der i sin mørkegule Lotus Elan formåede at køre sig i front for feltet i 1965-klassen. Her besejrede han bl.a. Hans Kongelige Højhed Prins Joachim, Oscar Davidsen Siesbye, København, og Stig Bjerring, Grenaa, der i deres næsten-identiske Lotus Cortinaer bag ham havde nogle gode nærkampe.

Blandt deltagerne i 1976-klassen var Bent Sørensen, Helsinge, tæt på at gøre ham kunsten efter. I sin grønne Porsche 911 vandt han klassens to første løb, men i det tredje gik han bogstaveligt talt bagud af dansen og måtte overlade førstepladsen til Tommy Kjehr, København. ”Jeg havde valgt at starte på regndæk, da det så ud til, at der ville komme vand, men det kom ikke, og jeg havde bare ikke mulighed for at følge med.” I 1971-klassen delte brødreparret Mads og Per Leth Sørensen, henholdsvis Sæby og Ringe, sejrene mellem sig i forholdet to til en, da de i deres identiske Datsun 240Z-modeller var en tand bedre end det øvrige felt.

Programmet ved Historisk Weekend rummede også motorsportselementer af mere moderne tilsnit.

Tredje afdeling af Dansk Drifting Series blev afviklet med Erik W. Pedersen som vinder af finalen, men der var en tale om en sejr, han virkelig måtte kæmpe for. Den tidligere stuntmand sluttede således blot et point foran udfordreren i finalen, Jimmi Hansen.

Den tidligere Champ Car-kører Ronnie Bremer, København, havde på Padborg Park sin første start i Sunoco Special Saloon Car-klassen, hvor han endte med at vinde weekendens tredje og afsluttende heat. Med til historien hører dog også, at klassens hurtigste kører – Claus Christensen, Århus – måtte udgå, efter at han ellers havde vundet weekendens to første løb.

Mini Cart 0

Din kurv er tom